Na dobry sen

Sen, to zdrowie. Takie powiedzenie słyszałam już jako dziecko. I okazało się, że jest w tym mnóstwo prawdy! 

Zauważyłam, że sporo moich klientów narzeka na problemy ze snem. W nocy nie mogą spać, rano wstają zmęczeni, a w ciągu dnia trudno im skupić się na życiu, na codziennych sprawach i marzą tylko, aby położyć się do łóżka i zasnąć. 

Sen a zegar biologiczny

A przecież naszym życiem kieruje zegar biologiczny i czy chcemy, czy nie podlegamy jego wpływom. 

Kiedyś ludzie żyli w zgodzie z Naturą. Czy byli tego świadomi? Nie wiem, ale myślę, że na pewno w pewien sposób byli do tego zmuszeni. Bez prądu trudno wyobrazić sobie nocne życie, bez różnego rodzaju rozpraszaczy, czy zjadaczy czasu – również! W takich warunkach organizm miał czas na wypoczynek, na regenerację, odbudowę, nasz zegar biologiczny działał bez zarzutu.

A dziś?

Dziś inne zupełnie jest tempo życia, styl życia, cuda techniki coraz bardziej zajmują nasz czas i zmieniają naszą codzienność. Telewizja, komputery, smartfony, natłok informacji, zmiana cyklu dobowego, często praca do późna, to tylko niektóre czynniki naszej codzienności, mające jednak kluczowe znaczenie dla naszego życia. Jednym słowem jesteśmy przebodźcowani! A nasz organizm w tej sytuacji staje się coraz bardziej zagubiony, bezradny i oszołomiony! Nie ma czasu na uruchomienie procesów regeneracyjnych o stałej porze, bo nie wie, kiedy odpuścimy i udamy się do sypialni, aby zafundować sobie zdrowy, głęboki sen. 

Często do oporu oglądamy telewizję, skrolujemy media społecznościowe, lub pracujemy aktywnie przed ekranem laptopa. A zdarza się także, że telewizor umieszczamy w sypialni, oglądając programy do oporu. Do tego ciągły stres i tempo życia dokładają swoją część do tego szaleństwa!

Problemy ze snem

Nic więc dziwnego, że z czasem zaczynamy mieć problemy ze snem. I problemy te stają się coraz bardziej poważne, dokuczliwe i męczące. Zastanawiamy się, co się dzieje, często sięgamy po środki farmakologiczne, a do głowy nam nie przyjdzie, aby zmienić styl życia. 

Bo zmiana stylu życia bardziej boli, niż zażycie pigułki! Nie lubimy tego, nie lubimy też nakładać na siebie żadnych ograniczeń. 

A wystarczy wyznaczyć sobie w miarę stałą godzinę na sen. Jeśli uda się zasnąć przed 23:00, to super! Przynajmniej godzinę przed snem wyłączamy i odkładamy na bok elektroniczne gadżety i wyciszamy się! To idealny czas na książkę! Wtedy nasz organizm dostaje sygnał, że przygotowujemy się do snu, więc bierze się do pracy i uruchamia procesy, dzięki którym w sposób naturalny i swobodny zasypiamy.

Gdy mieliśmy ciężki dzień i jesteśmy wykończeni, możemy sobie pomóc naturalnymi produktami, takimi jak lecytyna, wapń z wit.D, magnezem i fosforem, witaminami z grupy B, walerianą, szyszką chmielu. Świetnie sprawdzi się olejek lawendowy, który możemy rozpylić za pomocą dyfuzora, lub delikatnie skropić nim poduszkę. Naturalnych sposobów na dobry sen jest całkiem sporo, więc z pewnością będziesz miała w czym wybierać. A ja bardzo chętnie Ci doradzę i pomogę znaleźć najlepsze dla Ciebie rozwiązanie. Wystarczy, że się ze mną skontaktujesz. Zapraszam!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.