Codzienna aktywność fizyczna – jak ją rozumieć?

Codzienna aktywność fizyczna – słyszymy o niej bardzo często, podziwiamy też osoby, które postawiły na ruch i pilnują, aby tę konkretną dawkę ruchu dostarczać sobie codziennie. Więc nie dziwi nas fakt, że co rusz spotykamy osoby biegające, spacerujące, mamy też świadomość tego, że sporo osób wybiera ćwiczenia w przeznaczonych do tego miejscach, np. w siłowni.

Z jednej strony stało się to elementem pewnego trendu, mody, a z drugiej – wiele osób nie czuje tej potrzeby, aby aktywność fizyczną wpleść w swoją codzienność. 

Stworzeni do życia w ruchu

Jednak warto zdawać sobie sprawę z tego, że my, jako ludzie zostaliśmy stworzeni do życia w ruchu. 

I dawniej ludzie nie musieli zastanawiać się nad tym, czy tego ruchu mają wystarczająco dużo, bo w swojej codzienności mieli go pod dostatkiem. 

Obecnie sytuacja wygląda zupełnie inaczej, ponieważ postęp cywilizacji spowodował znaczną automatyzację naszego życia. Zarówno w codzienności domowej, jak i zawodowej pracują za nas maszyny. A my poza tym mamy swoje wygodne samochody, które najczęściej podwożą nas do celu. My przesiadamy się tylko z fotela lub kanapy za kierownicę, a w następnej kolejności za biurko. 

Aktywność fizyczna równa prawie zeru

Większość społeczeństwa ma tyle codziennego ruchu, co na lekarstwo. A brak ruchu jest jedną z przyczyn problemów zdrowotnych. Po pewnym czasie organizm staje się coraz mniej wydolny, a my – coraz bardziej leniwi, do tego stopnia, że ruch zaczynamy traktować jako przykry obowiązek.

I uwierzcie mi, że większość moich klientów dotyka ten problem.

I wcale nie chodzi mi o wyczynowe uprawianie sportu! Bo to całkiem co innego!

Jeżeli jesteś osobą mało aktywną, to zacznij od spacerów!

Zacznij działać

Ważne, aby codziennie przejść pewien dystans. Celem niech będzie zrobienie 10 tysięcy kroków dziennie! Zacznij od 20 minut dziennie, w tempie takim, jakie jest możliwe na teraz. Stawiaj sobie małe cele! Ważne, abyś codziennie wykonała tę aktywność. Bo Twój organizm potrzebuje sygnału, że trzeba “naoliwić” stawy, że coś się u Ciebie zmieniło, więc Twoje ciało natychmiast na to odpowie pewnymi zmianami w swojej pracy, aby Ci pomóc! 

Spacery są bardzo fajną formą aktywności fizycznej, bo ich korzystny wpływ działa na wiele sfer, nie tylko na fizyczną!

Aktywność fizyczna – spacer

Podczas spaceru świetnie przewietrzymy naszą głowę, wyciszymy się, nacieszymy się pięknymi widokami, naturą, dotlenimy się. Wzmocnimy swój układ kostno-stawowy, siłę mięśni, oraz wydolność naszego organizmu. Dzięki dotlenieniu komórek naszego ciała zwiększy się poziom naszej energii. Znacznie lepiej będzie pracowało serce wraz z całym układem krwionośnym, a limfa wprawiona w ruch zmuszona zostanie do pozbycia się toksyn.

Regularne, codzienne spacery korzystnie wpłyną także na sferę naszych emocji. Zostawmy więc wszystkie problemy za sobą, aby świadomie i aktywnie korzystać i czerpać z kontaktu z Naturą. I doceniać jej dobroczynny na nas wpływ.

Nordic Walking

Gdy już rozsmakujesz się w spacerach, to dołóż do nich kije nordic walking! Naucz się chodzić z kijami. Dzięki tego typu spacerom jeszcze bardziej zaangażujesz do codziennej aktywności organizm i to na różnych płaszczyznach. Nie musisz obawiać się, że przeciążysz stawy, bo zaletą nordic walking jest to, że dzieje się wręcz odwrotnie. Są one odciążanie w czasie marszu, więc możesz czuć się w pełni bezpiecznie.

A gdy wyrobisz sobie nawyk codziennego ruchu, to z przyjemnością odkryjesz, jak bardzo to lubisz i jak bardzo tego potrzebujesz. Dojdzie do tego, że bez spaceru nie będziesz mogła wytrzymać. I życzę Ci, abyś jak najszybciej osiągnęła ten stan.

Warto też zwrócić uwagę na wdrożenie kilku minut ćwiczeń zaraz po przebudzeniu. Jest to o tyle ważne, że zazwyczaj wstajemy rano pospinani, sztywni, więc potrzebujemy dać sygnał organizmowi, że wstaliśmy!

W ten sposób dajemy sygnał, że pora rozluźnić mięśnie, naoliwić stawy, oraz pozbyć się toksyn po nocy. Na taką poranną aktywność w zupełności wystarczy 10 minut.

Co dalej?

Mam nadzieję, że zachęciłam Cię do dostarczenia sobie codziennej dawki ruchu. Ale pamiętaj, że ruch, to tylko jeden z kilku kroków do zdrowia i zdrowego stylu życia. Tak naprawdę warto wprowadzić je wszystkie w swoją codzienność, aby podarować sobie w ten sposób to, dzięki czemu wciąż chce się nam żyć, mamy plany, marzenia i cele. 

Pamiętaj, że chętnie pomogę Ci w tym obszarze. Wystarczy, że się ze mną skontaktujesz, do czego Cię gorąco zachęcam. Bo pamiętaj! 

Ludzie zdrowi mają wiele marzeń! Ludzie chorzy-tylko jedno!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *